به مدت محدود! اپلیکیشن "چرب زبان" با قیمت سال گذشته به فروش می رسد! (بهترین اپ آموزش زبان)

(اینجا کلیک کنید)
آیفون و ios

چرا آیفون 15 رجیستر نمی شود؟

آیفون یکی از گوشی‌های مورد علاقه ایرانی‌ها، به ویژه جوان‌ترها است؛ اما بعد از آیفون ۱۳، مدل‌های تازه این گوشی با مشکل رجیستری، ثبت نشدن سیم کارت و به اصطلاح پریدن آنتن مواجه هستند. اگر شما یا اطرافیانتان نیز آیفون ۱۴ یا ۱۵ را دارید، حتما این تجربه را دارید که بدون دلیل خاصی، گاه و بی‌گاه آنتن سیم‌کارت از دست می‌رود و با دردسرهای زیادی به حالت عادی برمی‌گردد یا اصلا برنمی‌گردد.

مشکلات رجیستری آیفون ۱۵ به علت یک سری ممنوعیت‌های وارداتی و قوانین داخلی ایران است. در این مطلب دلایل رجیستر نشدن این دستگاه و انواع راه حل‌ها و مسیرها برای رجیستر کردن گوشی‌های ۱۳ به بعد را می‌شناسیم؛ همچنین یک وب سایت مطمئن برای خرید آیفون قسطی را به شما معرفی می‌کنیم.

رجیستری گوشی یعنی چه؟

حتما شما هم این موضوع را شنیده‌اید که گوشی‌ها در ایران بدون رجیستری کار نمی‌کنند. اما چرا؟ رجیستری گوشی به معنی ثبت و تأیید قانونی گوشی‌های تلفن همراه در یک سیستم متمرکز دولتی است. این فرآیند به منظور جلوگیری از قاچاق و استفاده از گوشی‌های تلفن همراه بدون پرداخت عوارض گمرکی انجام می‌شود. در ایران، طرح رجیستری گوشی‌های تلفن همراه به این صورت است که تمام گوشی‌های وارداتی باید در سامانه همتا (سامانه هوشمند مدیریت تجهیزات ارتباطی) ثبت شوند. این سامانه توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و با همکاری گمرک و وزارت صنعت، معدن و تجارت راه‌اندازی شده است. اما به دلایل مختلف، بعضی از گوشی‌ها مثل آیفون ۱۴ و در مواردی ۱۵، این امکان را ندارند.

علت رجیستر نشدن آیفون ۱۵

در حال حاضر تنها گوشی‌های ۱۳ و ۱۳ پرومکس (و البته مدل‌های قبلی آیفون) هستند که به راحتی در ایران قابل استفاده‌اند و آنتن پایداری دارند. نسل‌های بعدی اپل رجیستر نمی‌شوند. اما چرا؟

محدودیت‌های وارداتی

در سال ۱۳۹۹، واردات گوشی‌های بالای ۲۵۰ ممنوع شد، که آیفون هم جز همین گوشی‌ها است. در حال حاضر گوشی‌های نسل تازه اپل در این دسته‌بندی قرار گرفته و نمی‌توانند  از طریق قانونی وارد کشور ما شوند؛ همچنین در بخشنامه جدید گمرک «واردات تلفن‌های هوشمند با برند Apple ممنوع اعلام شده و در صورت لغو این ممنوعیت توسط مراجع ذیصلاح، سود بازرگانی آن به میزان ۹۶ درصد تعیین شده است.»

این یعنی ممکن است این چالش برای آیفون‌های نسل قبلی هم ایجاد شود.

تحریم‌های بین‌المللی

کشور ما تحت تحریم‌های مختلف و شدید جهانی‌ است که به خودی خود واردات قانونی کالاها و خدمات زیادی را به داخل مشکل می‌کنند. یکی از مهم‌ترین این کالاها گوشی هوشمند است. گوشی آیفون ۱۵ درست مانند مدل‌های قبلی، هیچگونه سرویس قطعات، مجوز اپلیکیشن‌های مختلف و ورودی رسمی گمرکی ندارد.

پیچیدگی قوانین

بسیاری از منابع می‌گویند که به خاطر نبودن قانون مشخص در زمینه اینترنت ماهواره‌ای، دولت ایران اجازه واردات به گوشی‌هایی که قابلیت اتصال به این اینترنت را دارند، نمی‌دهد. این موضوع باعث شده که بسیاری از افراد گوشی مورد نظرشان را به صورت شخصی به ایران بیاورند و با آن شروع به کار کنند. اگر گوشی رجیستر نشود، فرد باید همیشه برای مکالمه و ارسال پیامک یک گوشی دیگر داشته باشد.

راه حل رجیستری آیفون ۱۵

خوشبختانه راه‌هایی وجود دارد که از طریق آن‌ها می‌توانید گوشی آیفون ۱۵ خود را رجیستر کنید. بسته به شیوه خرید و وارد شدن گوشی و امکاناتی که در دسترس دارید، یکی از آن‌ها را انتخاب کنید:

 پرداخت هزینه گمرکی برای گوشی مسافری آیفون

شما می‌توانید گوشی آیفون خود را به صورت مسافری رجیستر کنید. برای انجام این کار باید به دفتر نمایندگی گمرک در محل زندگی خود رفته و اطلاعات شخصی‌تان را به آن‌ها بدهید. کارمندان گمرک به شما کمک می‌کنند که گوشی آیفون خود را ثبت کنید؛ البته با پرداخت هزینه‌ای به عنوان عوارض گمرک. این روش، پرکاربرد‌ترین و آسان‌ترین روش برای رجیستری آیفون ۱۵ محسوب می‌شود.

استفاده از دستگاه سیم‌کارت

شما می‌توانید با دستگاه مبدل آیفون، عملکرد گوشی خود را تغییر بدهید. کافی‌ است سیم‌کارت خود را وارد دستگاه کنید و با برنامه نصب شده روی آن، تنظیمات خاصی را انجام دهید تا گوشی شما عملکرد مشابه یک گوشی رجیسترشده را پیدا کند. این دستگاه را می‌توانید از مغازه‌های موبایل‌فروشی تهیه کنید یا کل فرایند را به یک متخصص بسپارید.

مهم است بدانید که وصل کردن این دستگاه، هیچ آسیبی به بدنه یا باتری گوشی شما نخواهد زد.

رجیستر در سامانه همتا

همیشه می‌توانید کد مخصوص IMEI گوشی خود را در سامانه همتا امتحان کرده و آن را رجیستر کنید. ابتدا باید کد IMEI 15 رقمی گوشی را از روی جعبه بردارید و بعد آن را به شماره 7777 ارسال کنید. بعد از چند دقیقه نتیجه رجیستری گوشی از طریق پیامک برای شما ارسال خواهد شد.

در ازکی‌ وام انواع مدل‌های آیفون را اقساطی بخرید

قیمت آیفون نسبت به دیگر گوشی‌های بازار بالاست و برای بسیاری از شهروندان ایرانی یک کالای لوکس محسوب می‌شود؛ اما اگر می‌خواهید یک آیفون داشته باشید و بودجه‌اش را ندارید، خبر خوب این است که می‌توانید آن را به صورت قسطی خریداری کرده و تا ۱۸ ماه برایش قسط بپردازید.

ازکی‌وام یک پلتفرم خرید اعتباری‌ است که در آن می‌توانید با یک برگ چک صیادی، آیفون قسطی تهیه کنید. ابتدا ثبت نام کنید، سپس نیاز است تا اطلاعات مورد نیاز مانند اطلاعات هویتی و سکونی، چک صیادی و مدارک شغلی را ارائه کنید. در نهایت چک صیادی را بارگذاری کنید تا پس از اعتبارسنجی در سیستم بانکی، بتوانید برای خرید گوشی اعتبار بگیرید.

نهایتا و در صورت عدم وجود مشکلی در این فرآیند، تا سه روز کاری، اعتبار شما به میزانی که درخواست داده‌اید (از ۱۰ تا ۷۵ میلیون‌تومان) به شما اختصاص داده می‌شود و می‌توانید از فروشگاه‌های همکار ازکی‌وام، آیفون اقساطی خریداری کنید.

 

 

چرب زبان

با این اپلیکیشن ساده، هر زبانی رو فقط با روزانه 5 دقیقه گوش دادن، توی 80 روز مثل بلبل حرف بزن! بهترین متد روز، همزمان تقویت حافظه، آموزش تصویری با کمترین قیمت ممکن!


 

تیم تولید محتوا

کتاب بخون، بخند و خوب باش تا همه مون در آرامش باشیم... سالهاست در زمینه آموزش رایگان در زمینه های اینترنت، کامپیوتر و دنیای تکنولوژی فعالیت می کنم و هدفم ارتقای سطح علمی هموطنان عزیز در سراسر دنیاست. سوالات خود را مطرح کنید در حد توان پاسخ خواهم داد...

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا