به مدت محدود! اپلیکیشن "چرب زبان" با قیمت سال گذشته به فروش می رسد! (بهترین اپ آموزش زبان)

(اینجا کلیک کنید)
آموزش اینترنت

سایت جستجوی آهنگ با صدا در گوگل: 6 بهترین و روش جایگزین

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که یک موزیک را در کافی‌شاپ، اینستاگرام، تاکسی یا مکانی دیگر بشنوید و بخواهید آن را دانلود کنید، اما مشکل اینجاست که نه اسم آهنگ را می‌دانید و نه نام خواننده را. اگر متن آهنگ را به یاد داشته باشید، می‌توانید به راحتی با جستجوی آن در گوگل، آهنگ را پیدا کنید.

اما اگر متن را فراموش کرده‌اید یا آهنگ خارجی است، یا حتی بیکلام است، چطور می‌توانید آهنگ را پیدا کنید؟ در این مقاله راهکارهای پیدا کردن موزیک با صدا را به شما آموزش می‌دهیم و توضیح می‌دهیم چگونه می‌توانید به راحتی از طریق گوگل یا نرم‌افزارهای مختلف، آهنگ مورد نظر خود را پیدا کنید.

جستجوی صوتی آهنگ در گوگل

حتماً برای شما هم پیش آمده که یک آهنگ مدام در ذهن‌تان تکرار شود، اما دقیقاً ندانید که کدام آهنگ است یا اسم آن را به خاطر نیاورید. خوشبختانه گوگل قابلیتی را ارائه کرده که با استفاده از آن کاربران می‌توانند آهنگ مورد نظر خود را با زمزمه کردن، سوت زدن یا حتی خواندن ریتم آن جستجو کنند.

این قابلیت که به نام Hum to Search شناخته می‌شود (یا هوم هوم کردن آهنگ-ادای آهنگ رو زیرلبی دربیارین تا پیدا کنه!)، روی اپلیکیشن موبایل گوگل در دسترس است و به خصوص در مواقعی که یک آهنگ گیر کرده در ذهن‌تان دارید، بسیار کارآمد است.

چطور با آهنگ گوش دادن پول در بیاریم؟ 8 سایت و برنامه

روش پیدا کردن موزیک با زمزمه در گوگل

برای استفاده از این قابلیت، کافی است اپلیکیشن گوگل را روی گوشی اندرویدی یا آیفون خود باز کنید و روی آیکون میکروفون در نوار جستجو یا ویجت گوگل کلیک کنید. سپس گزینه Search a Song را انتخاب کرده و شروع به زمزمه یا سوت زدن ریتم آهنگ کنید. گوگل با استفاده از الگوریتم‌های یادگیری ماشینی، آهنگ‌های مشابه را پیدا می‌کند و نتایج را به شما نمایش می‌دهد.

اگر گوگل موفق به شناسایی آهنگ شود، لیستی از نتایج مشابه به شما ارائه می‌دهد که می‌توانید آهنگ دلخواهتان را انتخاب کرده و اطلاعات بیشتری مثل نام خواننده، موزیک ویدیو و متن آهنگ را مشاهده کنید. در صورتی که نتیجه‌ای پیدا نشود، پیام Unable To Find Match نمایش داده می‌شود و شما می‌توانید دوباره تلاش کنید.

این قابلیت معمولاً در تشخیص آهنگ‌های معروف بسیار دقیق عمل می‌کند، اما ممکن است در تشخیص آهنگ‌هایی که زمزمه کردن آن‌ها دشوار است یا ریتم پیچیده‌تری دارند، با چالش مواجه شود. با این حال، این ویژگی یک ابزار مفید است که به شما کمک می‌کند آهنگ‌های گیرا و ماندگار در ذهن‌تان را به راحتی پیدا کنید.

word image 61554 2

word image 61554 3

دانلود کنید: بهترین برنامه های پولی گوگل پلی (2020 تا 2022)

به این موضوع دقت کنید، استفاده از سایت های تشخیص آهنگ توصیه نمیشه چون اصلا دقیق نیستن! بهر حال ما ابتدا 4 اپلیکیشن که البته با سایت شون هم میشه اهنگ رو پیدا کرد معرفی میکنیم که دقیق ترین های موجودن و بعدم 2 سایت رایگان انلاین

1-روش یافتن آهنگ با کمک دستیار گوگل

دستیار گوگل بصورت پیش فرض روی همه گوشی های اندروید از قبل نصب است و نیاز به نصب هیچ برنامه ای نخواهید داشت و از همه روشهای دیگر هم دقیق تر است:

  1. دستیار گوگل را با گفتن OK, Google یا فشار دادن دکمه دستیار گوگل فعال کنید.
  2. زمانی که موسیقی در حال پخش است، ممکن است دکمه‌ای با عنوان این آهنگ چیست؟ روی صفحه ظاهر شود. اگر این گزینه را نمی‌بینید، کافی است خیلی راحت از برنامه بپرسید این چه آهنگی است؟ یا اگر نشد به انگلیسی بگویید وات ایز دیس سانگ. همین!
  3. دستیار گوگل از طریق میکروفون گوشی به موسیقی گوش می‌دهد و تلاش می‌کند آهنگ را شناسایی کند.
  4. اگر آهنگ شناسایی شود، دستیار گوگل نام آهنگ، خواننده و اطلاعات دیگر را نمایش خواهد داد.

word image 61554 4

البته روشهای پیشنهادی من اینجان: 11 روش پيدا كردن اسم آهنگ در حال پخش (اپلیکیشن+ سایت)

2-روش استفاده از اپلیکیشن Shazam

یکی از معروف‌ترین اپلیکیشن‌ها برای پیدا کردن آهنگ، Shazam است. این برنامه به شما اجازه می‌دهد آهنگ‌های فارسی و خارجی را جستجو کنید. کافی است وارد برنامه شوید و آهنگ را پخش کنید تا نرم‌افزار آن را شناسایی کند. Shazam برای کاربران آیفون بسیار ساده است، زیرا این نرم‌افزار توسط شرکت اپل خریداری شده است. برای دانلود Shazam می‌توانید به گوگل پلی یا اپ استور مراجعه کنید.

word image 61554 5

3-اپلیکیشن SoundHound

SoundHound یکی دیگر از برنامه‌های محبوب برای جستجوی آهنگ با صداست که سرعت بالایی در تشخیص موزیک دارد. اگر Shazam نتوانست آهنگ شما را پیدا کند، می‌توانید از این نرم‌افزار استفاده کنید.

word image 61554 6

5 اپ خفن: شنیدن صدای دیگران از راه دور با 5 اپلیکیشن

4-اپلیکیشن musiXmatch

این نرم‌افزار برای اندروید و iOS موجود است و قابلیت نمایش متن آهنگ (لیریکز) را نیز دارد. برای استفاده از آن باید ابتدا یک حساب کاربری ایجاد کنید.

word image 61554 7

5-سایت watzatsong

گاهی ممکن است آهنگ شما ریمیکس شده باشد یا تنظیم آن تغییر کرده باشد و نرم‌افزارها نتوانند آهنگ را تشخیص دهند. در این صورت می‌توانید از سایت watzatsong استفاده کنید. در این سایت شما بخشی از موزیک را آپلود می‌کنید و کاربران دیگر اگر آهنگ را بشناسند، زیر پست شما پاسخ می‌دهند. این سایت بیشتر شبیه یک انجمن کار می‌کند و پاسخ‌ها به ایمیل شما ارسال می‌شوند.

word image 61554 8

6-سایت midomi.com

اگر آهنگ خارجی است و نتوانستید آن را پیدا کنید، سایت midomi.com به شما این امکان را می‌دهد که آهنگ را برایش زمزمه کنید و آن سایت موزیک مورد نظر شما را پیدا می‌کند.

word image 61554 9

اینو بلد باشید: استخراج آهنگ از فيلم در گوشی (2 بهترین اپلیکیشن موجود)

نتیجه‌گیری

در این مقاله به طور کامل با روش‌های مختلف جستجوی آهنگ با صدا آشنا شدید. اگر آهنگی را گوش دادید و از آن خوشتان آمد، ولی نام آن را نمی‌دانستید، می‌توانید از طریق گوگل، Shazam، SoundHound یا سایت‌های معرفی‌شده آهنگ مورد علاقه خود را پیدا کنید. اگر روش دیگری برای جستجوی آهنگ می‌شناسید، آن را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

 

چرب زبان

با این اپلیکیشن ساده، هر زبانی رو فقط با روزانه 5 دقیقه گوش دادن، توی 80 روز مثل بلبل حرف بزن! بهترین متد روز، همزمان تقویت حافظه، آموزش تصویری با کمترین قیمت ممکن!


 

تیم تولید محتوا

کتاب بخون، بخند و خوب باش تا همه مون در آرامش باشیم... سالهاست در زمینه آموزش رایگان در زمینه های اینترنت، کامپیوتر و دنیای تکنولوژی فعالیت می کنم و هدفم ارتقای سطح علمی هموطنان عزیز در سراسر دنیاست. سوالات خود را مطرح کنید در حد توان پاسخ خواهم داد...

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا