ریپورتاژ تبلیغاتی

روش های اتصال موبایل به تلویزیون

با دسترسی همگانی به تلفن‌های همراه و پیشرفت روزافزون تکنولوژی، امروزه دیگر قابلیت اتصال موبایل به تلویزیون کمترین خواسته‌ای است که کاربران از سازندگان این نوع دستگاه‌ها دارند. از این‌رو تولیدکنندگان گوشی همراه و تلویزیون رابط‌های کاربری مختلفی را برای اتصال بین این دو دستگاه فراهم کرده‌اند که ما در این مطلب قصد داریم مهم‌ترین روش‌های اتصال موبایل به تلویزیون را به شما معرفی کنیم.

بلوتوث را روشن کنید!

برای دیدن برنامه‌ها، فیلم‌ها و تصاویر مورد علاقه خود از گوشی به تلویزیون می‌توانید از امکان اتصال بیسیم بلوتوث، مطابق با گام‌های زیر استفاده کنید؛

  1. ابتدا بلوتوث موبایل و تلویزیون هوشمند خود را روشن کنید.
  2. گزینه home را در تلویزیون خود انتخاب کنید.
  3. به قسمت تنظیمات یا settings تی‌وی بروید و تنظیمات بلوتوث را پیدا کنید.
  4. با فشردن گزینه افزودن دستگاه، قابلیت جفت سازی تلویزیون را فعال کرده و نام بلوتوث تلویزیون را روی گوشی خود جستجو کنید.
  5. پس از یافتن نام بلوتوث تلویزیون روی گوشی، سایر مراحل را مطابق با دستورالعمل‌ها طی کنید تا عملیات اتصال انجام شود.

کابل را وصل کنید!

از طریق اتصال کابل‌های USB با پشتیبانی‌های مختلف به درگاه‌های HDMI تلویزیون خود می‌توانید اتصالی باسیم بین دو دستگاه ایجاد کنید. در این روش، مدل تلویزیون خیلی مهم نیست و شما به ساده‌ترین شکل ممکن از گوشی خود به تلویزیون متصل خواهید شد. برای اینکار کافی است ابتدا از داشتن تکنولوژی MHL یا SlimPort یا DisplayPort روی موبایل و تلویزیون خود مطمئن شوید (مشخصات گوشی و تلویزیون را برای داشتن این تکنولوژی بررسی کنید، در صورت نداشتن این قابلیت از کابل‌های مبدل USB Type C به HDMI استفاده کنید).

پس از انجام مراحل قبلی، کابل HDMI را متناسب با نوع مینی یا میکرو آن از بازار خریداری نموده و دو سر کابل را به موبایل و تلویزیون هوشمند خود متصل کرده و باقی مراحل را مطابق با دستورالعمل‌ها پیش ببرید.‌ اگر گوشی آیفون دارید می‌توانید به کمک ‌کابل لایتنینگ به صورت باسیم بین گوشی و تلویزیون خود اتصال برقرار کنید.‌

به Wifi متصل شوید!

استفاده از روش بی‌سیم اتصال با وای‌فای، شیوه آسان دیگری برای وصل شدن گوشی به تلویزیون ال جی، سامسونگ، سونی و … است. برای استفاده از این قابلیت نرم افزاری مطابق با گام‌های زیر عمل کنید؛

  • ابتدا وای فای گوشی خود را روشن کنید.
  • برای روشن کردن وای فای تلویزیون به منوی تنظیمات بروید و گزینه Network را لمس کنید سپس wifi- direct را انتخاب کنید تا وای فای تلویزیون فعال شود.
  • اکنون وقت آن است که وای فای موبایل را با رفتن به قسمت تنظیمات wifi و انتخاب گزینه  Wi-Fi Direct فعال کنید.
  • با دیدن نام و مدل تلویزیون خود در گوشی، روی آن ضربه زده و منتظر پیغام اتصال امن روی صفحه نمایش تلویزیون خود باشید تا از متصل شدن درست هر دو دستگاه مطمئن شوید سپس به راحتی می‌توانید محتویات گوشی را در تلویزیون هوشمند خود مشاهده کنید.

 اتصال موبایل به تلویزیون

قابلیت‌هایScreenShare و SmartView را فعال کنید!

در سال‌های اخیر، دو کمپانی مطرح لوازم خانگی ال‌ جی و سامسونگ در تلویزیون‌های خود از برنامه‌های پیشرفته‌ای با قابلیت اتصال امن و سریع بین گجت‌ها و تلویزیون رونمایی کرده‌اند تا کاربران بتوانند در کمتر از سه ثانیه به تلویزیون هوشمند خود متصل شوند. برای اتصال گوشی سامسونگ به تلویزیون سامسونگ لازم است پنل نوتیفیکیشن SmartView را پائین بکشید و برای همین کار در تلویزیون ال جی نیاز به پائین کشیدن نوتیفیکیشن ScreenShare دارید. توجه داشته‌باشید که با سایر برندهای گوشی نیز می‌توانید به تلویزیون‌های سامسونگ و ال جی متصل شوید که برای اینکار تنها کافی است دو‌ برنامه نام برده را مطابق با برند تلویزیون خود دانلود و نصب کنید.

مراحل اتصال گوشی به تلویزیون سامسونگ با SmartView

  • وای فای گوشی و تلویزیون را روشن کنید.
  • در گوشی سامسونگ انگشت خود را از بالای صفحه پائین بکشید تا آیکون smart view ظاهر شود.
  • نام تلویزیون خود را روی گوشی جستجو کرده سپس روی آن ضربه بزنید.
  • پنجره‌ای برای تأیید باز می‌شود که بسته به مدل تلویزیون از شما کد چهار رقمی و یا اجازه اتصال (allow) می‌خواهد که لازم است تأییدیه را انجام دهید تا اتصال ایجاد شود (اگر هیچکدام از این پیغام‌ها ظاهر نشد گزینه Start now را لمس کنید).

مراحل اتصال گوشی به تلویزیون ال جی با ScreenShare

این مراحل در گوشی‌های مختلف متفاوت است اما به‌طور کلی برای اتصال گوشی به تلویزیون ال جی ابتدا باید گزینه تنظیمات روی کنترل تلویزیون ال جی خود را بفشارید سپس گزینه Network را انتخاب نمائید. اکنون از منو Connection گزینه Device Connector را انتخاب کنید سپس گزینه Smartphone را لمس کرده و پس از آن روی گزینه Screen Share را ضربه بزنید، پس از فعال کردن تلویزیون، مراحل فعال کردن این قابلیت روی گوشی خود را نیز مطابق با برند آن انجام دهید تا اتصال ایمن بین دو دستگاه ایجاد شود.

مراحل اتصال گوشی به تلویزیون ال جی با ScreenShare

Google Chromecast را انتخاب کنید!

در تلویزیون‌های پیشرفته‌ای که دارای قابلیت Google Chromecast (در صورت نداشتن این قابلیت دانگل آن را بخرید) هستند اتصال بین گوشی و تلویزیون به راحتی صورت می‌گیرد. برای اینکار ابتدا برنامه Google Home را از PlayStore تلفن همراه خود دانلود و نصب کنید، پس از نصب و اجرای برنامه روی گوشی گزینهCast Screen Audio را انتخاب نمائید تا گوشی به تلویزیون وصل شود (برای استفاده از این برنامه نیاز به اندروید بالاتر از ۴.۴.۲ دارید).

از Miracast استفاده کنید!

در برخی از تلویزیون‌های هوشمند قابلیتی به نام Miracast وجود دارد (در صورت نداشتن این قابلیت دانگل آن را بخرید) که به‌واسطه آن می‌توانید بین گوشی و تلویزیون خود اتصال برقرار کنید. برای استفاده از این استاندارد طبق مراحل زیر عمل کنید؛

  • از منوی تنظیمات تلویزیون خود قابلیت میراکستMiracast را فعال کنید.
  • قابلیت میراکست را در گوشی خود نیز فعال کرده و اتصال بیسیم مابین میراکست تلویزیون و گوشی را برقرار سازید (نیاز به اندروید بالاتر از ۴.۴.۲).

بهترین راهنما برای اتصال گوشی به تلویزیون!

اگر به دلالیل مختلف اعم از؛ خرابی درگاه HDMI تلویزیون، شکستگی یا خرابی کنترل تلویزیون، عدم آشنایی با منو تنظیمات وای فای تلویزیون، عدم توانایی در پیدا کردن اپ‌های اتصالی نرم افزاری تلویزیون و … نتوانستید بین موبایل و تلویزیون خود اتصال برقرار کنید می‌توانید بدون کمترین دردسر و از خدمات تعمیر تلویزیون در منزل در شهر خود استفاده نمایید و مشکل را حل کنید.

میلاد حیدری

کتاب بخون، بخند و خوب باش تا همه مون در آرامش باشیم... سالهاست در زمینه آموزش رایگان در زمینه های اینترنت، کامپیوتر و دنیای تکنولوژی فعالیت می کنم و هدفم ارتقای سطح علمی هموطنان عزیز در سراسر دنیاست. سوالات خود را مطرح کنید در حد توان پاسخ خواهم داد...

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا